mandag 16. februar 2009

Snøscooter


I går sa mamma følgende; "Te neste sesong tru æ vi må ha snøscooter"! 

Før det første, det har nettopp kommet ATV til gården. Det var det vel bare jeg som ville ha egentlig, til å trene hunder. Men den er blitt brukt mye, til å spore opp og hanke inn kyr på rømmen, ta ned og sette opp gjerder og til å kjøre småturer som eller hadde blitt kjørt med traktor. Men scooter?! Mamma er jo den som går rydder løyper og går opp spor til treningsløyper på ski når det kommer store snøfall! Men for all del, mere trening fra hundegården (uten at det er bare brøyting) ønskes velkommen. Det er bare å bynne å skrive på en søknad om oppkjøring av treningsspor/hundeløype for hundekjørerne rundt Steinkjer. Gården og områdene ned mot fjorden er av de få områder som ikke er regulert som reinbeitedistrikt, så et spor her skulle være ganske så konfliktfritt. Her er folk vant til at det en hundeskjit i (ski)sporet, de sporene det er mulig å gå på ski etter pr i dag oppkjørt av hundespann.

Tar tid å venne seg på tanken om at Steinkjer kan være en bra plass å bo for en ivrig hundekjører. Akkurat nå er jeg umåtelig positiv : )

2 kommentarer:

Piter sa...

nSnøscooter som førstepremie på Finnmarksløpet i år.

Anonym sa...

Hver gang jeg møter en snøskuter i fjellet tenker jeg "takk for at du frivillig har meldt deg som løypemannskap for meg og for at du høflig lar spannet mitt passere mens du viker til meg. Uten deg hadde all treningen blitt vanskelig"
Reidar Stenmark