torsdag 26. februar 2009

På gang.

Er ofte bare sånn middels gira på å kjøre ut på trening. Er vel middels gira på de meste egentlig.. Men den hundetreninga skal gå sin gang de dagene jeg er under middels interessert også. Fikk skummelt god samvittighet etter Femundløpet. Den satt ganske godt fram til Helge Ingstads minneløp, men da så jeg vel også at det er på tide å organisere hundekjøringa igjen. Vi ska jo kjøre Amundsenrace, og det hadde vært ok med hunder i god form til det.
Fri fra kontorjobb i dag, og fikk testa kombinasjonen eggbonde og hundetrening. Først noen timer med eggplukking, så trening på Henningvola. Kjørte ikke så langt i dag (det isa veldig under potene, og jeg hadde ikke med sokker).  Hundene er gira og har på ett eller anna vis funnet ut at tempo er bra. Har mye bedre fart og flyt i spannet enn tidligere i år. Trodde at jeg var litt små lei av treninga, men så er jeg jo egentlig kjempe gira. Kjentes ut som jeg kunne ha stått bak sleden i timesvis, helga vil vel vise om det var snev av realisme i den følelsen. Hjelpe jo "litt" med sol og fine spor!   

4 kommentarer:

Piter sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Piter sa...

På tur fra Leinsvollen ser eg

Anonym sa...

Julie, det er nå vinteren er på sitt fineste. Sola er her og dagene er lange. Du har lagt et godt grunnlag med masse god trening tidligere i vinter. Du har kjørt et flott Femundsløp også og vet hva hundene dine er gode for. Amundsen kommer til å gå som en lek med det utgangspunktet. Kanskje skal du la hundene få leke litt mer, og du selv sitte mer i solveggen med en rødvin og kjenne gleden med alt det fine du har opplevd. Selv har jeg lagt helt opp nå. Jeg skal aldri mer tvinge meg selv ut med hundene mine.

Anonym sa...

Hejsan! Härligt att läsa dina betraktelser om Femund (och machokillarna...)

Vi ses väl på Amundsen i år också!! Fast i år har jag ett bättre spann hoppas jag *L* och ska INTE på teveinspelining på måndagen... haha! Så i år ska jag inte behöva bryta med ett frächt spann i valdalen.......

//malin sundin
Bonden med Siberian Huskysarna

www.ylajarvis.se