onsdag 7. januar 2009

Fine januardager

Det merkes utrolig godt at vi går mot lysere dager. Det er ikke akkurat mørketid i trøndelag, men jeg er ikke super rask på morgenen (kall det gjerne formiddagen..) og noen minutter mer lys hver ettermiddag merkes godt. På mandag kjørte jeg og Jenny hele turen uten hodelykt, og vi var ikke ved bilen før klokka 18! 
Ellers prøver jeg å legge opp til å starte oftere fra hundegården. Det er bare tull å kjøre i 30 min for å komme på "Vola" når det er så mye snø hjemme. Sånn som det er nå blir det mye brøyting/ oppkjøring av spor, men det er det jo uansett når det snør like mye på "Vola" som hjemme. Det blir ikke mil, men det blir timer : ) 
Planen i dag var en lang tur, men så har det seg sånn at jeg i morgen blir eier av 7500 høns OG fjøset de skal bo i er ikke akkurat helt ferdig. Så da bli det en tur i kveld og små panisk snømåking og rydding i og rundt hønsehuset i dag. De hønene skal vel etterhvert være med på å finanisiere hundekjøringa (som pr i dag og sikker for all framtid drives med stort underskudd)!

Ingen kommentarer: