torsdag 5. mars 2009

Mot Mokk


Litt rart å ikke treffe andre hundespann på Henningvola, det har ikke vært mange turer uten møter denne vinteren. Kombinasjon litt fjøs, så hundetrening fungerer utmerket. Får gjort noe fornufting først, og kan stå på sleden med god samvittighet. Treninga er ellers stort sett etter en full dag på kontoret, mener jo at jeg gjør noe fornuftig da også selvfølgelig. Men ikke alltid kjempe motivert til å pakke i bil, kjøre og trene etter endt kontordag. Klarer jeg å jobbe meg ferdig til i 12 tia, er jeg hjemme igjen på ei sånn tid at det blir litt kveld. Kjennes jo ut som en fridag om jeg bare får noen timer hjemme på kvelden.

Han en hannhund, Sodd, som ikke er helt i topp slag etter Femundløpet. Han får løpe rundt hjemme med valpene når resten er med på tur. Mamba som ble tatt ut på Tolga under Femund ble litt øm i en muskel igjen etter gårsdagens tur. Hun får vel også være hjemme i dag. Det betyr at jeg pr nå bare har 9-10 hunder som er klare til Amundsenrace. Har 13 i trening, men Boris og Knotten som ble henta tilbake fra Sverige etter jul løper seg ikke inn i spannet. Alternativet er jo å ta med de ett par etapper på Amundsen, men da må jeg ha en plan og ikke bli frista til å ta de med litt til. To hannhunder på 30 kg i sleden er ikke aktuelt. Har jeg 10 stiller jeg med det, om det skulle bli ferre prøver jeg å låne inn en hund eller to.

Dette blir det ikke noe trening av :) 

1 kommentar:

Piter sa...

Vi kan starte en kjentmannskonkurranse for hundekjørerne. Svaret er Kirsbærtjønna