onsdag 13. august 2008

Om å få hunder til å STÅ

Treningsstart i år blir ganske forskjellig fra forrige høst! Har "ny" bil, som jeg ikke kan trene med.. Har gammel ATV, som jeg i mangel på noe annet MÅ trene med. Kan ikke trene alle 14 med ATV, den har ikke bremser lenger..ikke går det ann å stoppe den på annen måte enn å stenge av bensin tilførselen, men den starter bare hundene trekker den igang så jeg får bremsa litt med motoren. Løsningen i går ble 2 x 7 hunder også festa jeg fast ett traktordekk på den bakerste seksjonen. Forrige høst kjørte jeg endel med alle hunder og ett kjempe stort dekk mellom bakerste seksjon og ATV. Det blir vel sånn i år også, når jeg er 100% sikker på at alt av sau er i hus! Med dekk mellom hunder og doning slipper jeg å sitte å regulere farten konstant, hundene får en jevn belastning, om det er tungt hjelper jeg bare sånn at de slipper å dra sykkelen i tillegg. Ønsker meg så klart en stor og tung ATV, med bremser : )

Ingen kommentarer: